day 09

Dag 09 - Min tro eller livsfilosofi

Först kan jag säga att jag är ateist, så behöver jag inte prata om min tro. Men min livsfilosofi..

Jag har faktiskt ingen aning om varför vi finns här på jorden. Och jag tänker inte ägna mitt liv åt att tänka ut det heller. Huvudsaken är att när man dör, ska man ha haft ett bra liv och känna att man har haft det bra. Och detta är något jag gärna vill känna när jag är gammal (om man blir det).
Att man har haft roligt, att man har upplevt det som gör en glad och lycklig. Att man har haft sina nedgångar som man sedan har fått medvind ifrån. Allting i livet ska inte vara positivt, så är det bara. Med det ska absolut finnas mer positiva saker/upplevelser än negativa, såklart!

Vad händer när vi dör?
-Det återstår att se!
Men.. Det skulle inte alls varit fel att bli någon fågel eller en söt humla. Fast tror jag att man blir det?
Jag vill tro, men det låter så fel.
När man dör så är man nog bara död.


Kolatomerna i kroppen återförenas & du blir en del av kolets kretslopp
.
Det låter bra det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0